onsdag 21 december 2011

Lucka 21

Var ute på min första riktiga julshopping idag. Inte kul. Köer, köer och åter köer. Tur att jag ungefär visste vad jag var ute efter och hittade det + lite annat.

Jag hann bara bli riktigt irriterad sista kvarten då jag upptäckte julmusiken som spelades. Det borde ge ett långt fängelsestraff, nä, kraftig tortyr att spela Absolute Christmas.

Det finns så mycket bra julmusik, men vi tvingas lyssna på Felize Navidad och Mer Jul med Adolphsom & Falk. Tror inte det går sjunga mer monotont om julen som de gör.

Johan Glans illustrerar det väldigt bra i World Tour of Skåne. Se här 2:40 in.

Men hur som så fick jag lite gjort. Åker inte till släkten riktigt än så jag behöver inte skynda mig.

Själv fick jag en gåva i kalendern i morse. Nä, säger du. Precis som de tidigare 20 dagarna. Vad konstigt!

Hmpf...ska du vara så sarkastisk om det kanske jag inte visar vad det var.
Äh, ok. Man ska löna ont med gott. Hur tror du annars jag lyckats behålla mina vänner. ;o)

Lucka 21. Polynesia Monoi Miracle Oil
. 150 ml. Kostar 175 kr i butik

Denna Monoi mirakelolja förklaras bäst med beskrivningen på Body Shops egna sida. Så här står det:

"Det är verkligen en liten mirakelolja –den fungerar lika bra som fuktighetsbevarare direkt på huden som en badolja, massageolja eller att applicera i hår och hårbotten som en förbehandling. "

Lite lustigt att kladda in det i håret, men står det att det går ska jag testa.

Luktar som de luktdockor som fanns när jag var liten. Om någon förutom jag kommer ihåg dessa. Finns tydligen fortfarande under namnet "Strawberry Shortcake"-dockor.

Doften påminner och Hägg och Syren också.

Monoi - uttalas Mah-noy - är ett gammalt Tahitiskt ord som betyder "doftande olja".
Monoiolja tillverkas genom att lägga urlakade blad från Tahitiska gardenior vid namn Tiare i blöt i kokosnötsolja.

----------------------------------------
Visste du detta om julen?
----------------------------------------

Kalle Anka och hans vänner är ursprungligen ett amerikanskt TV-program som där sändes för första gången på juldagen 1951 under namnet "The Walt Disney Christmas Show". Kalle Anka sändes för första gången i svensk TV 1959 och har sedan dess sänts varje julafton kl 15:00.

---------------------------------------
Källa: juligen.se
---------------------------------------

Inga kommentarer: