tisdag 6 december 2011

Lucka 6

I skrivande stund har det precis åskat ute! Vad är oddsen för det en december på västkusten? Kanske mer än jag vet. Knäppt i alla fall.

Dagen har flutit på rätt smidigt. Börjar så smått känna mig som mig igen. Härligt.

Detta hade julkalender att bjuda på idag:


Lucka 6. Rainforest Volume Conditioner - For fine hair. 60 ml. Precis som samma märke av schampo jag fick i lucka 1 finns inte denna i butik heller.




Luktar gott och fungerar väl ok. Inte mycket mer att orda om denna produkt.
Jo, det är inget silikon, färgmedel eller parabener i produkten.

Nu har jag skrivit om parabener många gånger och alla kanske inte vet vad det är och varför det är bra att det inte finns i produkten. Det är alltså ett konserveringsmedel som i resultatet av många undersökningar visar det vara hormonrubbande, medan andra förklarar det säkert. Det skadar inte att hålla sig ifrån det i alla fall.

Läs mer här.

----------------------------------------
Visste du detta om julen?
----------------------------------------

I Norge gömde man alla kvastarna efter att man ätit upp maten och delat ut julklapparna eftersom man trodde att häxor och onda andar stal dem för att åka på.

---------------------------------------
Källa: juligen.se
---------------------------------------

Inga kommentarer: