söndag 4 december 2011

Lucka 4

Idag har jag bara jobbat utan att något särskilt hänt, så jag drar bara luckan. 'kej? Gött!

Lucka 4. Earth Lovers Apricot & Basil Shower Gel. 250 ml. Pris i butik 95 kr.

Detta är eko så det sjunger om det. 100% återvunnen flaska. 100% nedbrytbar gel. Inga parabener, sulfater eller färgmedel. Utan tvål.

För känslig hud och torkar inte ut. Förutom aprikos och basilika innehåller gelen aloe vera.

Ja, det låter ju fint. Och den luktar gott också.

Precis som alltid en mycket stark doft. Skulle lätt gå använda som en fruktig parfym. Då jag tar lite mellan fingertopparna går det in i huden på en gång och lämnar bara kvar doften. Bra eller dåligt?

Produkten finns dock tillgänglig oparfymerad också.

Den har en stämpel på sig som jag inte känner igen. Där står det eco-conscious product produit eco-responsable och det visar sig vara The Body Shops egna varumärke.
Det vill säga att det mycket väl kan vara en bra produkt, men inte godkänd som detta av någon annan än just The Body Shop.

Men jag testar.

----------------------------------------
Visste du detta om julen?
----------------------------------------

Julen var olaglig i England mellan 1647 - 1660. Detta drevs igenom av dåvarande ledaren Oliver Cromwell som ansåg det vara omoraliskt att hålla i festligheter på en av årets heligaste dagar. Att fira julen var därför olagligt och kunde leda till att en individ som ansågs skyldig till att tillåta något som helst firande under den perioden arresterades .

---------------------------------------
---------------------------------------

Inga kommentarer: