onsdag 1 december 2010

Lucka 1

Som en liten present till mig själv och för att komma i julstämning har jag inhandlat The Body shops julkalender.


Lite dyr kan tyckas - för att vara julkalender. Den lovar dock att ge mig 24 dagar av glädje!

Den finns i tre prisklasser. Luxury kostar 800 kronor, Deluxe 1000 kronor och så den jag tog, The Ultimate Advent Collection för 1200 kronor.


Ska man göra något onödigt ska det göras ordentligt.

Som ett straff till mig själv, skryt eller bara ren glädje över att dela med mig av glädje tänkte jag redovisa varje luckas innehåll så kan vi tillsammans göra en utvärdering efter 24 dagar och se om det var värt pengarna.

Lucka 1.
Rainforest Moisture - Shampoo For Dry Hair - 60 ml. Pris i butik 35 kronor.

Ska enligt flaska rengöra försiktig och förbättra hårets mjukhet. Kan var bra. Luktar gott i alla fall. Dock inget för de med rejält doftallergi då det doftar väl mycket. Det blir nog inte samma styrka på doften vid användning.

Jag återkommer med utvärdering om hur det fungerar då jag provat den.

Allt som allt är jag rätt nöjd med min första lucka. Får se om balsam i samma serie dyker upp senare.

---------------------------------------
Händelser denna dag i historien - 1 december.
---------------------------------------

* 1800 – Washington, D.C. blir USA:s officiella huvudstad.
* 1856 – Den första svenska stambanan invigs.
* 1935 – Amerikanske filmregissören, skådespelaren och komikern Woody Allen föds.
* 1955 – I Montgomery, Alabama, USA vägrar den svarta kvinnan Rosa Parks att lämna sin sittplats på bussen till en vit man, vilket blir inledningen till den amerikanska medborgarrättsrörelsens bussbojkott.
* 1966 – Julbocken i Gävle sätts upp för första gången.

---------------------------------------
Källa: Wikipedia
---------------------------------------

Inga kommentarer: