torsdag 16 december 2010

Lucka 16

I dag damp ett litet paket ner i min postlåda. Eller postinsläpp kanske då jag bor i lägenhet. I paketet låg en chokladkaka som jag vunnit. Med fanns ett brev som bland annat sade:

"Grattis! Du är en av de första som tagit chokladcertifikatet och som dessutom hade en av de bästa smakförslagen för en ny Marabou Premium."

Liten trevligt start på min dag. Synd bara att jag inte kom ihåg vilket förslag jag gav på smak.

Många och smått sura mycket snäsiga kunder som jag fick in idag, men kanske var de mest frustrerade och kände sig hjälplösa för att deras tjänster var lite si och så. Men jag löste nog det mesta.

Fick både bilskjuts för att hämta Max-mat till lunch och skjuts hem idag. Kändes lyx!
Och jag har bara en dag kvar innan jag blir julledig. Mycket nice!

I dagens kalender var det hårdvara. Det vill säga inget som rinner eller kladdar. Det var en fickspegel.

Lucka 16.
Mirror - made with recycled plastic. Hittar inte produkten i butik.

Vet inte om det syns på bilden, men det är små små stjärnor av blankare plast som utsmyckning.
När man öppnar den är det två speglar i. En normal och en som förstorar lite. Blev mest yr då jag tittade i den som förstorar. Antingen av att se mig själv så nära eller av att det var lite konstigt glas. Jag vet inte.
Kul i alla fall med en pryl. Behövdes ett avbrott från alla krämer.
Det här är något jag funderat på att inskaffa länge och kommer nog att börja bära den med mig.


---------------------------------------
Händelser denna dag i historien
- 16 december.
---------------------------------------

* 1770 – Kompositören Ludwig van Beethoven föds (eller dagen därpå).
* 1773 – Några amerikanska revolutionärer, utklädda till indianer, genomför den så kallade Tebjudningen i Boston, när de slänger te överbord i Bostons hamn i protest mot brittiska tullar. Det blir inledningen på den amerikanska revolutionen.
* 1775 – Brittiska författaren Jane Austen föds.
* 1899 – Det italienska fotbollslaget AC Milan grundas.
* 1915 – Albert Einstein publicerar den allmänna relativitetsteorin.
* 1944 – Andra världskriget: Ardenneroffensiven inleds av tyska styrkor.
* 1977 – Första filmen om Stjärnornas krig har svensk premiär.
* 2000 – NASA meddelar att det finns ett hav under den istäckta ytan på Jupiters måne Ganymedes.
* 2008 – Ett jordskalv med epicentrum i södra Skåne drabbar södra Skandinavien, den uppmättes till runt 4,2 på richterskalan.

---------------------------------------
Källa: Wikipedia
---------------------------------------

Inga kommentarer: