fredag 3 december 2010

Lucka 3

Efter en ganska trevlig dag på jobbet blev det julbakande med bästa flickorna.

Mjuka saffransrutor med apelsinglasyr toppad med strössel.
Chokladapelsinkladdkaka. Även den med glasyr och hjärtströssel.
Knäck med och utan mandel.


Gott blev det också. Mycket lyckat. Och nu har vi lite extra bukfyllnad att ta med till morgondagens bjudning.

I dagens kalender fanns en liten gåva till matta, trötta naglar. Kul med något annat än små flaskor, även om jag uppskattar dessa också.

Lucka 3.
Nail Buffer. Den hittar jag inte i butik. Den ser dock specialgjord ut för kalendern. Trevligt!

Ska enligt texten ge högblanka naglar.
Nu har jag nagellack på så jag kunde inte testa, men den känns bra och den är ganska rejäl och verkar vara lätt att arbeta med och slits nog inte ut i första taget.


---------------------------------------
Händelser denna dag i historien - 3 december.
---------------------------------------

* 1818 – Illinois blir USA:s 21:a delstat..
* 1967 – Sydafrikanske kirurgen Christiaan Barnard genomför världens första hjärttransplantation, och patienten lever i flera dagar efter operationen.
* 1984 – En explosion i Union Carbides växtgiftfabrik i Bhopal i Indien släpper ut den kemiska gasen metylisocyanat, som dödar fler än cirka 5 000 människor och skadar över 120 000.
* 1998 – Anja Pärson tar sin första världscupseger i slalom i Mammoth Mountain, USA.

---------------------------------------
Källa: Wikipedia
---------------------------------------

1 kommentar:

Anonym sa...

hej! äntligen ett livstecken på bloggen. har väntat ända sen 6 juni :)
min mobil funkar nu, hör av dig om säg om du fått mitt sms om söndagen. kram kram!
/frida.