tisdag 14 december 2010

Lucka 13

Lusse lelle, lusse lelle....o.s.v.
Ja då var det 11 nätter kvar till jul och jag hoppas alla haft en trevlig Lucia.

På jobbet drog ledarna ihop ett mini-Luciatåg med en smått manlig Lucia längst fram och längst bak gick Rudolf med röd mule och horn. Lite speciellt och kul.

Själv försökte jag piffa med lite glitter på ögonen och röd mun i brist på rött sidenband, men jag tror inte gesten uppmärksammades riktigt. Haha.

Lite shopping efter jobbet med M-L.
Jag hittade faktiskt en julklapp, men också massa bling och smink åt mig själv. Glittrigt nagellack och läppglans! Woho!.

Jupp, jag blir aldrig äldre än 15.

Och med tanke på vad som varit i kalendern hittills kommer jag aldrig behöva vara smutsig hellre. Idag var det ännu en duschkräm, men istället för att benämnas shower gel som gårdagens produkt heter detta body wash.

Lucka 13.
Dreams Unlimited - Body wash. 60 ml. Pris i butik för 200 ml är 95:-.

Luktar...tvål.

---------------------------------------
Händelser denna dag i historien
- 13 december.
---------------------------------------

* 1533 – Den svenske kungen Erik XIV föds.
* 1570 – Freden i Stettin avslutar det nordiska sjuårskriget mellan Sverige och Danmark.
* 1642 – Abel Tasman blir den förste europé som når Nya Zeeland.
* 1808 – Napoleonkrigen: Napoleons armé intar Madrid.
* 1939 – Med anledning av andra världskrigets utbrott bildas i Sverige en samlingsregering bestående av socialdemokraterna, högerpartiet, bondeförbundet och folkpartiet.
* 2003 – Saddam Hussein infångas av amerikanska styrkor vid sitt gömställe nära sin hemstad Tikrit.

---------------------------------------
Källa: Wikipedia
---------------------------------------

PS. Att dagens inlägg....eller rättare gårdagens inlägg blev väldigt sent var för att jag plötsligt bara somnade ifrån allt. Tiden för inlägget ser ut att vara inlagt igår 00.00 trots att det snarare är 11.10 dagen efter. Men jag började vid 00.00. :o) DS.

Inga kommentarer: