måndag 20 december 2010

Lucka 20

Julshopping!
Jag vet inte. Kanske jag faktiskt tycker det är kul.

Var ute och handlade klappar med mor och bror. Eller mest gick vi runt och kikade och pekade ut vad vi ville ha. Och fikade. Någon klapp var hann vi väl med då vi delade upp oss lite, men det blir en eller två rundor till tror jag.

Sen har jag mest ätit och slappat idag. Som sig bör då man är ledig kring jul. Det är ändå så mycket snö ute att man antingen utnyttjar det och leker i snön eller tar sig en kopp kaffe eller varm choklad och tittar ut på spektaklet.



Sista bilden visar altanen på baksidan och det är grindstolparna som med nöd och näppe sticker upp ur snön.

I dagens kalender döljer sig något lite mindre vintrigt, men kanske mest för att jag tycker det luktar jordgubbe.


Lucka 20.
Cranberry Joy - Shimmer Lotion. 60 ml. 250ml kostar 145:- i butik.

Ok, doften är jag som sagt fortfarande skeptisk till, men det glittrar underbart på huden då man smörjer på det. Gillar!


---------------------------------------
Händelser denna dag i historien
- 20 december.
---------------------------------------

* 1483 – Den första tryckta boken i Sverige, Dialogus creaturum, trycks av Johann Snell.
* 1522 – De sista malteserriddarna på Rhodos kapitulerar till den osmanske sultanen Süleyman I. Riddarna tillåts slå sig ner på Malta.
* 1917 – Den sovjetiska hemliga polisen Tjekan, föregångaren till KGB och FSB, skapas.
* 1938 – LO och SAF undertecknar Saltsjöbadsavtalet, vilket lägger grunden till den svenska modellen på Sveriges arbetsmarknad.
* 1960 – Den vietnamesiska gerillarörelsen FNL bildas.
* 1989 – USA sänder trupper till Panama för att störta Manuel Noriegas regering.
* 1999 – Portugal överlämnar kolonin Macao till Kina.

---------------------------------------
Källa: Wikipedia
---------------------------------------

Inga kommentarer: