onsdag 22 december 2010

Lucka 21

Inte mycket att berätta idag.
Mer shopping och mer snö.

Men en trevlig liten överraskning i dagens lucka. Ingen kräm eller schampo eller annat kladdigt i burk eller tub. Istället var det en liten sminkväska. Röd och fin så här lagom till jul/advent (döh....säger jag till mig själv, det är ju faktiskt en adventskalender).

Lucka 21.
Cosmetic Purse. Ca 25x10 (med mitt ögonmått). Finns inte i butik.

Mycket, mycket fin med tåligt tyg och ett glänsande julrött band i någon sorts läder runt hela och samma på handtaget. Får väskan att kännas lite lyxig. Sen är jag extremt förtjust i rynkat tyg som finns som dekoration på vad jag skulle kalla framsidan.

Personligen ska jag inte använda den till smink utan smycken tänkte jag. När man behöver ett litet lager då man är på resande fot är denna alldeles lagom.


---------------------------------------
Händelser denna dag i historien
- 21 december.
---------------------------------------

* 1806 – Alexander von Humboldt beräknar för första gången en geomagnetisk storm.
* 1898 – Makarna Marie och Pierre Curie upptäcker grundämnet radium.
* 1913 – Det första moderna korsordet publiceras i USA.
* 1937 – Världens första animerade långfilm i färg, Disneys Snövit och de sju dvärgarna, har premiär i USA.
* 1945 – Den amerikanske generalen George S. Patton avlider i sviterna av en bilolycka som inträffade tolv dagar tidigare.
* 1988 – Pan Am flight 103 störtar över skotska Lockerbie, efter att en bomb exploderat ombord, varvid 270 människor dödas.

---------------------------------------
Källa: Wikipedia
---------------------------------------

Inga kommentarer: