lördag 25 december 2010

Lucka 24

God Jul på er alla!

I dag var en mycket trevlig dag. Gemytlig.

Steg upp i vad jag trodde var lagom tid, men det blev lite stressigt på slutet. Jag skyller på storebror som ringde och jag pratade med istället för att piffa mig.
Men piffad blev jag. Hann både styla håret och sminka mig. Satt dock i nattkläderna tills det var dags att gå, (det är mest praktiskt så skitar jag inte ner kläderna) men jag hann som snabbast byta om. Speglade mig dock inte innan vi gick, men jag tror jag såg bra ut. Haha.

Vi var hos farmor strax över 13.00. Åt, såg Kalle, fikade, delade ut klappar och vid 17.30 for vi hem.

Väl hemma fortsatte vi att dela ut klappar. Vi tar bara med till farmor när vi är där och lämnar resten. Farmor blev rätt rörd över sina klappar. Presentkort på kläder och en resa till Stockholm. Hon ojade sig och blev lite tårögd. Fint och kul att gåvorna föll i så god jord.

Jag tycker det är roligast och se hur alla reagerar på det jag ger dem, det jag får själv kommer i andra hand.

Jag tror alla blev nöjda. Även jag.

Jag fick:
- en stor upphängbar necessär (varpå min lillebror sa: "Varsågod, nu kan du åka hem!").
- tre snöglober. Två med änglar och en med Ior.
- ett nagellack. Rött.
- en fransk manikyr-penna.
- en korrekturpenna för nagellack (typ en tuschpenna med nagellackbortagning)
- en Tassimo kaffemaskin.
- en vattenkokare.
- två chokladaskar.
- lite pengar.

Ett rungande "Woho!" för allt detta. Lite bortskämd känner jag mig. Men det är vi alla. Vi ger varandra ganska mycket så alla får en hel del, men det är alltid mamma som får mest. Haha.

Dagen avslutades med en skinksmörgås (med senap och äppelmos på) tillsammans med kaffe och lite slötittande på tv.


Så har vi kommit till sista dagen av The Body Shops adventskalender. Vad kan då tänkas dölja sig i den största sista luckan?

Lucka 24.
Sweet Lemon - Body Butter. 200 ml. Kostar 175:- i butik.


Jag vet att detta är något av en klassiker och den är trevlig och luktar gott. Ändå blev det lite av en besvikelse.
Tänkte att i lucka 24 kommer något annorlunda, lyxigt, kanske glittrande och som något slutpiffande inför julafton. Glitterspray för kroppen eller håret eller kanske ett litet juligt sminkset. Icke.

Detta var inte det dyraste eller det mest exklusiva. Kalla mig gärna gammalmodig, men jag tycker att lucka 24 ska vara extra speciell.

Förutom detta mycket nöjd med julafton 2010.

Nu har jag inget speciellt att återkomma om varje dag så jag kan inte garantera att jag fortsätter skriva lika regelbundet som nu. Men någon lite sammanfattning av kalendern kommer nog senare och så fort jag skaffat ny kamera planerar jag lägga in lite mer foton.

God fortsättning!

---------------------------------------
Händelser denna dag i historien
- 24 december.
---------------------------------------

* 1818 – Julpsalmen Stilla natt, heliga natt uruppförs i Oberndorf bei Salzburg i Österrike.
* 1865 – Den rasistiska amerikanska organisationen Ku Klux Klan bildas i Pulaski i Tennessee.
* 1871 – Giuseppe Verdis opera Aida har urpremiär.
* 1906 – Världens första radioprogram, innehållande musik och tal, sänds i USA.
* 1951 – Libyen blir självständigt från Italien och Idris I blir kung i landet.
* 1979 - Den första europeiska Ariane-raketen skjuts upp från Kourou i Franska Guyana.

---------------------------------------
Källa: Wikipedia
---------------------------------------

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Sluta inte att skriva, har vart mysigt att läsa! Och du vilken tur att det inte var en cocos Butter. God jul och ha det mysigt i norr! Kram kram

tjilla sa...

God Jul på dig också!
Ja, jag ska försöka fortsätta skriva så ofta det går. Kul att du läser och ja, det var tur att det inte var cocos. :o)

Kram