söndag 19 december 2010

Lucka 17 ,18 och 19

Jag har varit på resande fot och haft lite julfikor och diverse, därav det lilla avbrottet. Så jag slår ihop allt. Enjoy!

Fredag 17
Sista dagen innan julledigt. Bjöd mina kollegor på choklad och på kvällen var det julfika hos J. Trevligt!

När jag kom hem strax efter 00.00 packade jag.

Lördag 18-Söndag 19.
Som vanligt då jag reser norröver eller tillbaka därifrån tappar jag tiden lite och för mig är idag igår och tvärtom. Mycket förvirrande. Men resan är - när det går som det ska - strax över 15 timmar.

(Känner förresten att jag tryggt kan skriva om detta i bloggen då min lägenhet är omhändertagen då jag är borta. Bara så ni vet alla tjuvar!)

Hoppade på tåget mot Skellefteå vid 17.00. Egen kupé - naturligtvis!

Roade mig bäst jag kunde med serier, korsord och mat. Van resenär så jag vet vid det här laget vad som krävs. Somnade vid 01.00, vaknade kring 02, somnade igen, vaknade, somnade och till slut vid 07 gav jag upp och vaknade helt.
Såg att vi var på väg in i en stad vilket visade sig vara Ö-vik och inte Umeå där vi borde varit vid den tiden. Suck...försenade två timmar gissade jag som snabbast.

Strax efter det knackar det på min dörr. Där ute står en ung och vad jag anser smått skräckslagen tågvärd (någon hade väl skällt på honom innan och han var rädd att det skulle hända igen) som berättar att vi är sena och ska därför hoppa av i Umeå om 25 min istället för att åka till Bastuträsk. En buss ska sedan ta oss vidare.

Fine. Lugnt för mig. Det enda problemet var att det aldrig kom någon buss. Så vi 20-25 personer som stod och väntade kapade till slut en reguljär buss mot Luleå. Eller...tja, kapade. Kändes så, men chauffören lät oss åka med.

Frid och fröjd efter det. Bussen stannade till och med på Coop så det vara nära för min far att hämta mig och jag kunde stå i värme tills han kom.

Tur att jag är norrlänning. Vi har bra med tålamod. Ingen skada skedd. Nu är jag ju här och mår inte särskilt dåligt av förändringen i resan. Det är ju inte SJs fel att vädret är som det är och om de kör saktare för att inte ska komma till skada känner jag att de gjort ett bra jobb. Det enda de kunde gjort bättre var just att fixa buss och faktiskt en representant som visade var vi skulle och väntade med oss.

Nu till kalender. Drar igenom det snabbt bara.


Lucka 17.
Nutriganics - Refreshing Toner. 60 ml. I butik kostar 200 ml 155:-

Jag är ett stort fan av toners och ansiktsvatten. Det gör verkligen huden fräsch och tar bort mycket skit. Denna är lite tjockare i konsistensen än jag är van och det luktar inte massa onödigt. Samma gäller dagkrämen i samma märke jag fick tidigare. Stort tummen upp!


---------------------------------------
Händelser denna dag i historien
- 17 december.
---------------------------------------

* 1903 – Bröderna Orville och Wilbur Wright genomför världens första lyckade luftfärd med ett flygplan.
* 1907 – Matematikern, fysikern och uppfinnaren William Thomson, Lord Kelvin avlider.
* 1961 – Indien återtar området Goa från Portugal.
* 1974 – Ingemar Stenmark tar den första av sina 86 segrar i Alpina världscupen, i Madonna di Campiglio, Italien.
* 1989 – Den numera klassiska TV-serien Simpsons har premiär i USA.

---------------------------------------
Källa: Wikipedia
---------------------------------------


Lucka 18.
Dreams Unlimited - Body Lotion. 60 ml. I butik kostar 200 ml 115:-.

Är inte förtjust i märket Dreams. Det luktar bara tvål. Eller ja, intetsägande. Skulle inte rekommendera denna.


---------------------------------------
Händelser denna dag i historien
- 18 december.
---------------------------------------

* 1865 – Slaveriet avskaffas i USA då det trettonde tillägget till USA:s konstitution antas.
* 1884 – Första numret av tidningen Svenska Dagbladet utkommer.
* 1893 – Jonas Wenströms uppfinning trefassystemet tas i bruk för första gången.
* 1976 – Dragshowen After Dark har premiär i Stockholm.

---------------------------------------
Källa: Wikipedia
---------------------------------------


Lucka 19.
Super Volume Mascara. 10 ml. Kostar i butik 149:-

Woho! Blev glad då det dök upp lite make up. Har dock inte hunnit testa den då jag redan har två mascaror igång.

---------------------------------------
Händelser denna dag i historien
- 19 december.
---------------------------------------

* 1666 – Lunds universitet instiftas.
* 1843 – Charles Dickens En julsaga publiceras i Storbritannien.
* 1863 – Den första fotbollsmatchen enligt Football Associations regler spelas.
* 1969 – Evert Taubes hem Sjösala bränns ned av en förvirrad kvinna.
* 1984 – Storbritannien och Kina sluter en överenskommelse om återlämnande av Hongkong till Kina den 1 juli 1997.
* 1998 – USA:s president Bill Clinton ställs inför kongressförhör för att man ska undersöka grunder för eventuell riksrätt mot presidenten på grund av Lewinsky-affären. Han klarar sig dock från att ställas inför riksrätt.

---------------------------------------
Källa: Wikipedia
---------------------------------------

Pssst! Jag förstår om ni markerar hela detta inlägg TLDR, men jag fick i alla fall med det jag missat. Ds.

Inga kommentarer: