torsdag 16 december 2010

Lucka 15

Förutom jobb en ganska händelselös och kall dag. Jag går direkt på kalendern.

Idag var det en trevlig överraskning. Ett läppglans. Det kan man alltid berhöva. Mer sånt!

Lucka 15.
Hi-Shine Liptreatment. 6 ml. I butik kostar 14 ml 169:-


Det här är faktiskt ett läppglans jag haft förr och varit mycket nöjd med. Det finns läppglans som är som vatten och torkar ut direkt och det finns de som är så klibbiga att allt fastnar på det och jag känner mig bara kladdig om munnen, sen finns det vårdande läppbalsam. Det här är en blandning av det bästa och alldeles lagom.

Känns lyxigt, luktar gott och håller läpparna mjuka. Jag gillar!
Om det nu bara kunde finnas några fler färger och om priset kunde ligga aningens lägre vore det super!

Detta och Lypsyls tidigare tuber är de bästa jag testat. Lypsyls kostade kring 50 kronor. Jättesynd att deras nu också är klibbiga a la flugpapper.


---------------------------------------
Händelser denna dag i historien
- 15 december.
---------------------------------------

* 1890 – Siouxindianernas hövding Sitting Bull avlider.
* 1891 – James Naismith uppfinner sporten basketboll.
* 1939 – Filmen Borta med vinden har premiär i USA.
* 1944 – Storbandsledaren och musikern Glenn Miller omkommer i en flygolycka över Engelska kanalen.
* 1979 – Två bröder uppfinner sällskapsspelet Trivial Pursuit i sitt kök hemma i Montreal i Kanada.

Ett extra "Woho!" till bröderna som uppfann mitt favoritspel TP! Woho!!!

---------------------------------------
Källa: Wikipedia
---------------------------------------

Inga kommentarer: