torsdag 9 december 2010

Lucka 9

Idag på min namnsdag har jag chattat med exakt 100 kunder på jobbet. Driftstörning. Lite sliten nu. Men det kom lussebullar från både höger och vänster som en liten uppmuntring och jag såg till att vara väl koffeinfylld.

Fint snötäcke i hela stan. Önskar att vintern fortsätter så här. Ca -8 grader och välskottade snövägar. Ingen blask och ingen snöstorm.

Så här fint är det utanför mitt köksfönster just idag:

Missa inte duvan som tittar ut genom busken och tittar du riktigt noga ser du två till.

I går öppnade jag minsta luckan hittills och idag den största. Faktiskt dyraste också.
Igen var det något jag verkligen behöver - dagkräm!

Lucka 9.
Nutriganics Smoothing Day Cream. 50 ml. Kostar 225:- i butik.


En certifierad ekologisk produkt. Ska vårda hud vid första tecken på åldrande. Verkar i 12 timmar. För både män och kvinnor i alla åldrar.

Nu känner jag mig inte gammal i huden, men använder gärna i förebyggande syfte. Den fuktar bra och luktar gott, men igen lite mycket doft.

Ett jätteplus är att man pumpar ut krämen.

Imorgon är det julfest på jobbet. Gud hjälpe oss alla!


---------------------------------------
Händelser denna dag i historien
- 9 december.
---------------------------------------

* 1594 – Gustav II Adolf, Sveriges kung 1611–1632, föds.
* 1910 – Prästernas tionde avskaffas i Sverige.
* 1975 – Invandrare i Sverige får rösträtt i val till kommun, landsting och kyrkofullmäktige.
* 1992 – Separationen mellan prins Charles och prinsessan Diana tillkännages i det brittiska parlamentet. Skilsmässan träder i kraft 28 augusti 1996.

---------------------------------------
Källa: Wikipedia
---------------------------------------

Inga kommentarer: