tisdag 28 december 2010

På allmän begäran

Ok, inte allmän begäran kanske, men en begäran hade jag att fortsätta skriva och då jag kan ordbajsa bättre än de flesta så har jag inget problem med det och om bar en person läser så känner jag att jag skriver med ett syfte. Även om det är ett trivialt syfte.

Nu har det gått några dagar sedan julafton. Jag är fortfarande i norr.

Nu när julförberedandet är över har jag faktiskt haft tid att träffa lite folk. Eller tja, folk och folk, M och P har jag träffat. Först var jag på stan och såg på när de shoppade och sedan firade vi Ms 31-årsdag igår. Träffade bådas föräldrar och har fick lite hopp om deras fortsatta utveckling.....i alla fall om det stämmer att äpplen inte faller långt från sina träd.

Följde mor för att köpa telefon i förrgår. Vi hittade nog en som passade hennes behov. Stora knappar, ingen pekskärm och med lucka så hon slipper knapplås. Vissa vill inte ha en leksak utan bara en praktisk telefon som det går ringa med och ta lite foton.

Själv passade jag på att köpa lite T-dics till min Tassimo-maskin.

Köpte Cappuccino och Marabou. Testade då jag kom hem. Känns som det kan bli mer besvär än det är värt att göra lite var choklad, te eller kaffe, men jag gillar prylar så varför inte. Sen är den perfekt då man inte vill göra dryck för ett helt kompani utan bara för en eller två personer. Och lite varm dryck passar perfekt för denna kyla som fortsätter att råda i hela vårt långa land.

Själv trivs jag utmärkt som det är här uppe just nu. Enda problemet jag upplevt hittills var i går då jag försökte cykla på en cykel som var utan luft i bakdäcket. Då saknade jag Göteborgs spårvagnar. I övrigt var det utmärkt cykelväder.

Utanför stugan i Falmark.


---------------------------------------
Händelser denna dag i historien
- 28 december.
---------------------------------------

* 1065 – Katedralen Westminster Abbey i London invigs.
* 1882 – Frälsningsarmén håller sitt första möte i Sverige.
* 1895 – Bröderna Auguste och Louis Lumière visar rörliga bilder för första gången.
* 1908 – Den sicilianska staden Messina ödeläggs av en jordbävning och en tsunami.
* 1912 – De första spårvagnarna i San Francisco börjar trafikera stadens gator.
* 1973 – Aleksandr Solzjenitsyns bok GULAG-arkipelagen publiceras i väst. I Sovjetunionen kan man endast läsa texten om lägren i samizdatform fram till 1989 då boken får publiceras även där.

---------------------------------------
Källa: Wikipedia
---------------------------------------

2 kommentarer:

lisa sa...

åh bästa anna :) skönt att du bloggar! saknar dig, kom hem nu.

tjilla sa...

Åh, snart är jag tillbaka. :o)