lördag 11 december 2010

Lucka 11

Dagen har gått på känsla kan man nog säga.

På jobbet var lagom många "sjuka" efter gårdagens fest. Jag själv och jag tror alla mina kollegor var så där lagom trötta. Bättre blev det inte av att det var jätteköer av kunder i chatten. Jag tog 95 stycken personligen. Inget rekord, men väl i topp fem skulle jag tro.

När det är så många och man chattar med flera samtidigt blir det inte mycket grubblande utan det är bara att snabbt som attan ta av det som finns i huvudet, skicka informationen till händerna och skriva. Och det gick bra tror jag.

Ibland får man höra saker man officiellt inte hört oavsett vikten av det, så det tar vi sen. Men det bekräftar ännu mer min tro på att jag är synsk. Haha. Inte jättesynsk kanske men lite. Om det nu finns grader. Lagom synsk för att det ska bli spännande för mig och de jag drar in i den världen.

(Men kom ihåg att det är jul snart och vid jul ställer man inga frågor.)

Sen ska vi inte tala om alla spöken/andrar/hjälpare/skyddsänglar eller vad det nu är som jag tror jag känner av. Jag kanske bara är knäpp. Men i vår släkt har vi nog tillräckligt med historier för att fylla några böcker och skrämma några läsare, men samtidigt ge lite positivt och saker att tänka på också.

*svammel* *svammel*

Och på tal om synsk. Sa inte jag i går att det inte skulle förvåna mig om det dök upp en produkt för kroppsdelar jag inte visste jag hade. Tja, jag hade nästan rätt redan nu. Det dök upp en produkt jag inte visste existerade eller visste att jag behövde.

Hårsmör!


Lucka 11.
Rainforest Moisture - Hair Butter. 50 ml. Kostar 50 kronor i butik.


Beskrivs som "Lördagsgodis för håret" på thebodyshop.se
Smörjs in i nytvättat fuktigt hår någon gång per vecka och är gjort för att bevara håret just fuktigt, mjukt och glansigt.

Kan vara bra. Jag känner mig mycket villig att testa då jag sliter på mitt hår rätt mycket.


---------------------------------------
Händelser denna dag i historien
- 11 december.
---------------------------------------

* 1282 – Llywelyn den siste, det självständiga Wales siste regerande prins, dödas i strid.
* 1946 – FN:s barnfond Unicef (United Nations International Children Emergency Fund) bildas.
* 1994 – Ryssland låter sina trupper invadera Tjetjenien, som har förklarat sig självständigt, varvid det första Tjetjenienkriget utbryter.
* 1997 – Utsläppsminskningsavtalet Kyotoprotokollet upprättas för anslutning av enskilda stater.

---------------------------------------
Källa: Wikipedia
---------------------------------------

Inga kommentarer: