fredag 24 december 2010

Lucka 23

Jaha, så var det dan före dopparedan. Alla klappar köpta, inslagna och adresserade. Knäcken kokt. Kakorna bakade. Maten lagad och kläderna strukna och framlagda.

Det här blir min första jul med släkten sedan ett par år tillbaka. Känns trevligt. Det var två trevliga jular med mina vänner också, men släkt är ändå släkt och när man har mina släktingar vill man umgås med dem.

Och för att riktigt komma i stämning är det jullåtar som gäller. I år blev jag glad då jag upptäckte att Kurt Nilsen släppt en juleskiva, så han ska nu få bjuda på en stilla sång som kan vagga oss in i sömn inför julfirandet.

Kurt Nilsen - Silent Night


Nä, förresten, somna inte än. Vi måste ju öppna en lucka också. Och det är ännu en produkt i serien som kommit att bli min favorit - Nutriganics - inte minst för att det är ekologiska produkter utan för att de luktar minst och fungerar bra.

Lucka 23.
Nutriganics - Foaming Facial Wash. 50 ml. I butik har de flaskor på 150 ml som kostar 175:-.


Inte så mycket säga om denna. Rengör huden och gör den mjuk och fräsch. Bra för de vars hud börjat visa tecken på åldrande, men passar egentligen alla åldrar.
Har inte hunnit testa än, men om den är som de andra produkterna i samma serie kommer jag ha mycket nytta av denna.

Nu får vi sova!
God Jul och ha en fantastisk julafton!


---------------------------------------
Händelser denna dag i historien
- 23 december.
---------------------------------------

* 1655 – Drottning Kristina gör sitt intåg i Rom.
* 1864 - Dagens Nyheter utkommer för första gången.
* 1888 – Konstnären Vincent van Gogh skär av nedre delen av sitt vänstra öra med en rakkniv, slår in örbiten i tidningspapper och ger den till en prostituerad kvinna i Arles.
* 1906 – Den socialdemokratiske politikern Gunnar Sträng, Sveriges finansminister 1955–1976, föds.
* 1943 – Drottning Silvia föds.
* 1948 – Japans före detta premiärminister (1941–1944) Hideki Tojo avrättas.
* 1972 – En kraftig jordbävning skapar förödelse i Nicaraguas huvudstad Managua.
* 1994 – Militärligan grips efter ett rån mot Sala Sparbank i Heby i Sverige.

---------------------------------------
Källa: Wikipedia
---------------------------------------

Inga kommentarer: