tisdag 7 december 2010

Lucka 7

Jag har just skickat hem mina gäster som var här och drack glögg och åt adventsfika. Eller de gick nog frivilligt, men det låter som om jag har full kontroll om jag skickade hem dem istället. Annars kan det ju betyda att de lämnade mig och ingen lämnar mig! Moahahaha.

Skämta ba'! Eller...

Trevligt var det hur som helst.

Tre sorters glögg hann vi med. Både kalla och varma.
Skumtomtar, kakor, choklad och knäck mumsades på friskt. Det dracks och åt på mina föräldrars förlovningsporslin som jag fått överta. Brunt och vitt i finaste 70-talsstil.

Mitt ego fick en boost av all beröm jag fick för mitt julpynt och övriga inredning och lite för hur jag såg ut själv oxå faktiskt. Kul!

För de som intresserat följer min hälsa kan jag meddela att migränen gick över vid ungefär 15 idag. Skönt. Har nog aldrig haft ont så länge som fem dagar. Inte lika kraftigt hela tiden, men mycket jobbigt ändå.

Kalendern kom lite i skymundan idag då jag bara öppnade, såg på innehållet och ställde bort den för att hinna fixa i ordning allt innan fikat.

Lucka 7.
Camomile - Gentle eye make-up remover. 60 ml. 250 ml kostar 110:- i butik.


Allt-i-ett ögonfrans- och ögonlocksrengöring, återfuktning och mjukgöring.
Luktar ingenting. En jättekontrast i jämförelse med tidigare produkter. Detta gör också att i alla fall jag ser denna produkt som mer seriös och som lite bättre fast jag inte ens provat.

Nu blir det ett avsnitt Buffy och sen sova. Tänkte ju jobba i morgon för första gången i veckan.

---------------------------------------
Händelser denna dag i historien - 7 december.
---------------------------------------

* 1941 – Japanska hangarfartygsbaserade Zero-plan genomför attacken mot Pearl Harbor på Hawaii. Följande dag inträder USA i andra världskriget då kongressen förklarar krig mot Japan. * 1976 – Prins Bertil och Lilian Craig-Davies gifter sig.
* 1979 – Stig Bergling döms till livstids fängelse för att ha utlämnat svenska försvarshemligheter till Sovjetunionen.
* 1988 – En jordbävning som mäter 6,9 på richterskalan dödar omkring 25 000 människor i Armenien.

---------------------------------------
Källa: Wikipedia
---------------------------------------

Inga kommentarer: