måndag 6 december 2010

Lucka 6

Jag trodde dåraktigt nog att min migrän skulle magiskt vara försvunnen när jag vaknade i morse, men icke.

Och jag försökte verkligen allt igår. Satt på min massagedyna så ryggen blev knådad, låg på spikmattan, kyla över ögonen med en sån mask man fäster runt huvudet. Åt mat, drack vatten. Försökte med extra salt och något sött. Kaffe och naturligvis värktabletter i form av Diclofenac.

Inget hjälpte. Till slut var jag säker på att någon ville straffa mig för något.

Nu har det släppt i huvudet i alla fall, men kroppen är öm än.

Trots detta har jag försökt göra saker idag då det är min tur att ha adventsfika/glöggmys imorgon. Vi blir kanske inte många, men om enbart en kommer vill jag ändå att det ser snyggt ut här och lite julpiffat.

I kalendern idag gömde sig något jag förutspådde redan dag ett. Ett komplement till schampot Rainforest.

Lucka 6.
Rainforeset Moisture - Conditioner for dry hair. 60 ml. Pris i butik 45:-.

Ska balsamera håret så det blir mjukare utan att tynga ner det.

Precis som schampot av samma märke luktar det väldigt, väldigt mycket. För mycket. Skulle dock tänka mig att för någon som inte använder parfym kan denna produkt ha den funktionen istället.

Återkommer med utvärdering då jag provat balsam och schampo tillsammans.


---------------------------------------
Händelser denna dag i historien - 6 december.
---------------------------------------

* 1830 – Det första numret av den svenska tidningen Aftonbladet utkommer.
* 1877 – Thomas Alva Edison läser in barnramsan Mary had a Little Lamb på sin fonograf och detta blir därmed historiens första inspelning av en mänsklig röst.
* 1917 – Finland förklarar sig självständigt från Ryssland.
* 1998 – Gävle drabbas av ett exceptionellt kraftigt snöfall som lamslår staden fram till den 8:e.

---------------------------------------
Källa: Wikipedia
---------------------------------------

Inga kommentarer: