söndag 5 december 2010

Lucka 5

Gårdagens adventsfirande hos Angie var mycket trevligt, med massa godsaker och trevligt sällskap. Även om jag fick pausa mitt i för att kurera min migrän.
Gick och lade mig ett tag och somnade. Trodde jag varit borta länge, men tydligen bara en halvtimme enligt alla andra. Då så.

Men jag kände mig lite som en gammal tant som var tvungen att vila mitt i kalaset. Haha.

Väl hemma sedan slog huvudvärken till igen och var kvar när jag vaknade i morse och har nu vid 22.30 nästan gått över. Trevligt...en hel dag bortkastad. Hade ju planer ju.

Det enda roliga idag var att öppna julkalendern. Och det var äntligen en produkt jag verkligen behöver!

Lucka 5.
Almond Oil. Daily hand & nail cream. 50 ml. 100 ml kostar 135:- i butik.



För alla hudtyper och lovar att ge huden väsentlig fuktighet hela dagen.

Lätt att smörja på. Klibbar inte. Jag kunde börja skriva direkt efter att jag smort in händerna och de blev omedelbart väldigt mjuka.
Luktar inte överdrivet mycket. Doften får mig att tänka på after sun. Fräscht.

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Igen. Har ju knappt gjort annat hela dagen. Jaja. Hoppas på bättre hälsa imorgon.

---------------------------------------
Händelser denna dag i historien - 5 december.
---------------------------------------

* 1484 – Påve Innocentius VIII utfärdar bullan Summis desiderantes som fördömer ett påstått utbrott av häxeri och kätteri i Rhendalen samt ger Jacob Sprenger och Heinrich Kramer (författare till skriften Malleus Maleficarum) i uppdrag att bedriva häxjakt. Bullan blir startskottet för den svåraste perioden av häxprocesser.
* 1492 – Christofer Columbus upptäcker ön Hispaniola.
* 1830 – Hector Berlioz Symphonie fantastique uruppförs i Paris.
* 1933 – Förbudstiden i USA upphör då det efter tretton år åter blir lagligt att sälja alkoholhaltiga drycker.
* 1934 – Alva och Gunnar Myrdals bok Kris i befolkningsfrågan utkommer.
* 1969 – Sverige får en andra TV-kanal, TV 2.

---------------------------------------
Källa: Wikipedia
---------------------------------------

Inga kommentarer: