fredag 10 december 2010

Lucka 10

Nyss hemkommen från företagets julfest som hölls på Star Bowling. Vi hade abonnerat övervåningen och de som ville fick köra femkamp.

Inte så otrevligt ändå. Gott julbord. Träffade både trevliga kollegor från tidigare avdelningen och blev ändå mer tjenis med de nya. Kul att få träffas utanför jobbmiljö, även om vi har det rätt trevligt där med.

Själv höll jag mig ifrån tävlandet, men det var kul att titta på.

Fick både verbala frågor och frågande blickar när jag bara drack julmust och vatten hela kvällen. Men jag hade helt enkelt ingen lust att dricka alkohol. Inte mer med det.


I dagens lucka var det ännu en kräm.
Snart har jag specialprodukter för varje lite del av kroppen. Hår, fötter, ansikte, händer och naglar.
Ska bli spännande och se om det dyker upp mer krämer för fler delar. Kanske för sådana jag inte ens vet om att jag har. Haha.

Lucka 10.
Love Etc... - Body butter. 50 ml. Pris i butik för 200 ml är 200:-.


Fuktighetsbevarande och mjukgörande för hela kroppen.

Super! Men kan någon förklara för mig vad skillnaden mellan body lotion och body butter är? Det används ju på samma sätt. Är det bara för att den är hårdare?
Luktar i alla fall väldigt gott, verkar väldigt dryg och var skön att smörja på huden.

---------------------------------------
Händelser denna dag i historien
- 10 december.
---------------------------------------

* 1317 – Sveriges kung Birger Magnusson firar Nyköpings gästabud med sina bröder hertig Erik och Valdemar. Festen får ett abrupt slut på natten den 11:e, då de båda hertigarna fängslas och spärras in i en fängelsehåla i slottet.
* 1868 – Utanför Houses of Parliament i London installeras världens första trafikljus.
* 1901 – Nobelpriset delas ut för första gången, på årsdagen av testamentatorn Alfred Nobels död 1896.
* 1948 – FN:s generalförsamling antar deklarationen om de mänskliga rättigheterna.

---------------------------------------
Källa: Wikipedia
---------------------------------------

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Härligt härligt :) Gott julbord denna vecka!